יום שני, 26 במרץ 2012

כיצד ניתן להשלים את תעודת הבגרות?

כיצד ניתן להשלים את תעודת הבגרות?

כדי להשלים את הבגרויות שבהם נכשלתם בתיכון לא צריך לעבור שוב פעם את כל הבחינות שעשיתם , אלה תצטרכו ללמוד למקצועות שבהם נכשלם. יש בתי ספר שהוקמו כדי לתת קורסים לצורך השלמת בגרויות או שיפורם אפילו למקצועות הבחירה שאינם חובה. בבתי הספר שנועדו להשלמת בגרויות מלמדים את אותו החומר שנלמד בתיכון ועושים באותו יום עם תלמידי התיכון את הבגרות. בקורסים להשלמת הבגרויות לומדים כמה חודשים לפני הבגרות , אבל יש קורסים מזורזים שמלמדים את כל החומר החשוב בזמן קצר.

בבתי ספר להשלמת בגרויות בדרך כלל לומדים בכיתה כמו בתיכון או בקבוצות לימוד ויש בתי ספר שנותנים לימוד לבד עם המרצה. במספר בתי ספר ניתן גם תגבורים בתאריך הקרוב לבחינה. כשמתחילים את הקורס המרצה חוזר על כל החומר בזריזות כדי לתת בסיס לתלמיד שצריך להשלים בגרות מכיוון שכבר כמה שנים לא למד את המקצוע ואין לו ידע בכך. אם אתם לומדים בקבוצה המרצה יכל לתגבר מספר תלמידים שמתקשים בחומר או לא עוקבים אחריו , לעומת זאת בלימוד עם המרצה לבד אתם לא עוברים לחומר הבאה עד שתגמרו את החומר הקודם.

בדרך כלל שיפור תעודת הבגרות או השלמת עדיפים על שיפור או עשיית בחינת פסיכומטרי. בגלל שכדי להתקבל ללמודים גבוהים חייב תעודת בגרות ובהמשך השנה ניתן לעשות פסיכומטרי כך שבחינת הפסיכומטרי אינה תנאי קבלה ללימודים גבוהים והשלמת הבגרויות יותר חשובה ממנה.







תגובה 1:

  1. לדעתי הדרך הטובה ביותר להשלמת בגרויות היא לעשות את זה בצבא. בלי לבזבז זמן וכסף אפשר לשפר ציונים ולהשלים בגרויות, כך שיוציאם לאזרחות עם בגרות מלאה.

    השבמחק